چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

چند روش ساده که باعث میشه کاربرانتون به خوندن مقاله ترغیب بشن و اونها رو دنبال کنن

همیشه عنوان یک متن از بدنه ی اصلی آن با اهمیت تر است. شاید آگهی های محیطی زیادی دیده باشید که متن و عنوان آن برای شما جالب بوده است و همین باعث شده شما را وادار کند که مابقی آگهی را بخوانید و بدانید درباره چه محصول یا خدمتی تبلیغ میکند. بنابراین عنوان متنی که برای مخاطبانتان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات محیطی فراهم میکنید تاثیر بسیار زیادی بر جذب آنان خواهد گذاشت.

 

1-قوی ترین تیترها رو انتخاب کن

به آمار زیر از سایت  copyblogger دقت کنید:

80 % کاربران  فقط تیترهای شما را میخوانند و 20 درصد آنها به خواندن ادامه محتوا علاقه نشان میدهند.

بهتر است چندین تیتر را گلچین و سپس از میان آنها بهترین را انتخاب کنید

 2-یک مقدمه امیدوار کننده

کاربران با خواندن تیتر های ابتدایی تصمیم میگیرن که اون محتوا رو تا آخر ببینن یا نه، پس با یک مقدمه حرفه ای این نوید رو به کاربراتون بدین تا یک مقاله خوب در انتظارشونه

3-مقالات شما پاسخ سوالات کاربران است

هدف موتور های جستجو چیه؟ مردم چرا سراغ گوگل میان؟ اکثر کاربران اینترنت فقط برای اینکه جواب سوالای توی ذهنشون رو پیدا کنن به سراغ گوگل میان پس توی محتواهاتون خیلی به این نکته توجه کنید

4-محتوا های خود را دسته بندی کنید

محتوایی با مضمون VIP یا گفتگو با شما یا انگیزشی و ... .شما میتوانید با رنگ و یا آیکن هایی پست های خود را تفکیک کنید تا کاربر بلافاصله بعد از دیدن آن متوجه آن شود.

5-محتوای بصری بسازید

همیشه خود را جای مخاطبان بگذارید و این سوال را از خودتان بپرسید که آیا من اگر این محتوا را ببینم نظرم به آن جلب خواهد شد؟ یکی دیگر از راههای تولید محتوای جذاب، تولید محتوای بصری است. تحقیقات نشان داده است، محتواهای بصری مانند عکس ها، فیلم ها و موشن گرافیک ها و...   با ذهن انسان ارتباط بهتری برقرار میکند و مغز اطلاعات بیشتری را از یک محتوای بصری دریافت میکند.

6-داستان سرایی را فراموش نکنید

داستان سرایی که دیگر از روش های بسیار موثر تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است. سعی کنید اگر می خواهید محصول یا خدمتی را به مشتریان بالقوه خود معرفی کنید از طریق داستان سرایی یک ارتباط نزدیک با آنها برقرار کرده و اجازه دهید نسبت به برند و هویت کسب و کار شما در آنها اعتماد ایجاد شود. داستان های تخیلی یا حتی روزمرگی هایی با نثر جذاب می تواند مخاطبان زیادی را شیفته خود کند.

7-سرگرم کننده باشید

امروزه رشد و گسترش تکنولوژی، شبکه های اجتماعی را به قسمت جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل کرده است. تعداد کاربران بسیار بالا در این شبکه ها بستر مناسب و کم هزینه ای برای شرکت های بزرگ، کوچک و متوسط فراهم کرده است. به دلیل دسترسی مردم به انواع محتواهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، تولید محتوای جذاب را با کمی دشواری همراه ساخته است. محتوای سرگرم کننده همراه با چاشنی طنز به شرط آنکه هدف اصلی شما را زیر سوال نبرد یکی از راه های بسیار موثر تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است.

8-به محتوای خود شخصیت بدهید

محتوای شما نماینده ای از شما در شبکه های اجتماعی است. برای تولید محتوا خود روش های منحصر به فردی مانند انتخاب از تم های رنگی خاص، فونت خاص و... استفاده نمایید. این کار به فرایند برندینگ مجازی شما در شبکه های اجتماعی کمک بزرگی خواهد کرد.

9-به طور هوشمندانه ای تکرار کنید

با محتوای جذاب بصری و متنی سعی کنید به طور نامحسوس بر روی مزیت های رقابتی و ویژگی های محصولات و خدمات خود تاکید کنید. این کار اگر هوشمندانه انجام شود بدون آنکه مخاطب،  محتوای شما برایش آزار دهنده باشد به خرید و استفاده از محصول شما ترغیب خواهد شد.

اشتراک گذاری این پست:
ارسال شده توسط sajad
Image

مقالات مشابه:

0 نظر برای این مقاله به ثبت رسیده

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید